ការនាំចេញអាហាររបស់ថៃត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងកើនឡើង ៥% នៅឆ្នាំនេះ បន្ទាប់ពីបានឃើញកំណើនដឺរឹងមាំ ២៦% នៅក្នុងត្រីមាសទី១ ដែលត្រូវបានជំរុញដោយជម្លោះរុស្ស៊ីនិងអ៊ុយក្រែន និងកើនឡើងនៃការព្រួយបារម្ភអំពីកង្វះអាហារនៅក្នុងប្រទេសជាច្រើន។ លោក Visit Limlurcha ប្រធាននៃសមាគមអ្នកកែច្នៃចំណីអាហារថៃបាននិយាយថា សង្រ្គាមបានបង្កឱ្យមានការព្រួយបារម្ភកាន់តែខ្លាំងឡើងអំពីសន្តិសុខស្បៀងនៅក្នុងប្រទេសជាច្រើន ដែលនាំឱ្យអ្នកនាំចូលពន្លឿនការដឹកជញ្ជូនស្បៀងអាហារ ដើម្បីជៀសវាងការខ្វះខាត។
លោកបានបន្តថា “ក្នុងនាមជាអ្នកនាំចេញអាហារដ៏ធំបំផុតមួយរបស់ពិភពលោក ប្រទេសថៃទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីសង្គ្រាម។ ការនាំចេញអាហារបានរកប្រាក់ចំណូលបាន ៣២៤ពាន់លានបាត (ប្រមាណ ៩.៤០ ពាន់លានដុល្លារ) ក្នុងត្រីមាសទីមួយ”។ លោកក៏បានបន្ថែមថា ក្នុងចំណោមនោះផលិតផលម្ហូបអាហារឧស្សាហកម្មសរុបមាន ១៨៧ពាន់លានបាត កើនឡើង ៤០.៥% ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ ខណៈផលិតផលអាហារកសិកម្មមានចំនួន ១៣៨ពាន់លានបាត កើនឡើង ១០%។
គួរបញ្ជាក់ថា ផលិតផលកំពូលទាំង ១០ដែលកើនឡើងក្នុងការនាំចេញរួមមាន៖ ខ្លាញ់ និងប្រេងដែលអាចបរិភោគបានចម្រាញ់ចេញពីរុក្ខជាតិ និងសត្វ។ ស្ករ និង molasses, គ្រាប់ធញ្ញជាតិ, ពោត, សាច់ និងផ្នែកមួយចំនួននៃសត្វដែលអាចបរិភោគបានផ្សេងទៀត, មឹក, អាហារសត្វចិញ្ចឹម, អង្ករ, ត្រី, និងគ្រឿងទេសអាហារ។ ជាមួយគ្នានេះទីផ្សារនាំចូលអាហារកំពូលទាំង ១០ រួមមាន៖ អាស៊ាន ចិន ជប៉ុន អាមេរិក កូរ៉េខាងត្បូង អូស្ត្រាលី អង់គ្លេស ឥណ្ឌា ហូឡង់ និងតៃវ៉ាន់៕
អត្ថបទ៖ លីនី
ប្រភព៖ bangkokpost