សមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជា សម្លឹងទៅរកការកែច្នៃក្នុងស្រុកនិង​កាត់បន្ថយ​ការនាំចេញពុំទាន់កែច្នៃ
សេដ្ឋកិច្ច August 1, 2024 Khmernote

យោងតាមការចុះផ្សាយរបស់ ក្រសួងព័ត៌មាន បានឱ្យដឹងថា ប្រធានសមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជា អួន ស៊ីឡូត បានបង្ហាញ​ពីទិសដៅចង់កាត់បន្ថយការនាំចេញគ្រាប់ស្វាយចន្ទីឆៅ​ឱ្យបាន ៧០​ភាគរយ​ក្នុងរយៈពេលប្រាំឆ្នាំខាងមុខ និងងាកមកជំរុញការកែច្នៃ​ក្នុងស្រុក និងពង្រីកការលក់ផលិតផលគ្រាប់ស្វាយចន្ទី​ក្នុងស្រុក​ឱ្យបានទូលាយ។

លោក អួន ស៊ីឡុត បានបន្ថែមថា បច្ចុប្បន្នការនាំចេញគ្រាប់សា្វយ​ចន្ទីឆៅទៅប្រ​ទេសវៀតណាមក្នុងរយៈពេល ៦ ខែនៅតែមាន​ចំនួន​ច្រើនដដែល ពោលគឺប្រមាណជាង ៩០ភាគរយនៃទិន្នផលគ្រាប់​ស្វាយចន្ទីសរុប។

«យើងនៅតែមានផែនការអនុវត្តដើម្បីកាត់បន្ថយការនាំចេញគ្រាប់ឆៅនេះ។ ប៉ុន្តែទាល់តែគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធចូលរួម ព្រោះបញ្ហា​នេះធំណាស់ ។ បើសិនយើងអាចធ្វើបាន គឺការទាក់ទាញវិនិយោគិន ឬក៏មានការកែឆ្នៃ ដែលមកទល់ពេលនេះយើងមាន៤៦ រោងចក្រ ដែលក្នុងនោះមាន ៦​រោងចក្រជាធុនមធ្យម ដែលគាត់អាចផលិតបានចន្លោះពី ៧០០០តោន ទៅ ១៥ ០០០ តោននៃគ្រាប់ស្វាយចន្ទីឆៅ»។លោក អួន ស៊ីឡូត បញ្ជាក់បន្ថែម។

លោកប្រធានសមាគមបន្តថា៖ «បើសិនយើងអាចទាក់ទាញសិប្បកម្មធុនមធ្យមនេះឱ្យបាន ៣៥រោងចក្រ យើងនឹងអាចកាត់​បន្ថយការ​នាំចេញ​គ្រាប់ស្វាយចន្ទីរហូតដល់ទៅ ៧០ភាគរយ ក្នុងរយៈពេលប្រាំឆ្នាំខាងមុខ ហើយរាជរដ្ឋាភិបាលក៏បានជួយផងដែរ ដែលមក​ទល់នឹងពេលនេះ​រដ្ឋាភិបាលបានជួយកាត់បន្ថយពន្ធចាំបាច់មួយចំនួនធំដើម្បីលើកស្ទួយវិស័យកសិកម្ម ក្នុងនោះមានគ្រាប់ស្វាយចន្ទីផងដែរ»។

តាមកំណត់ត្រារបស់សមាគម បង្ហាញថា នៅក្នុង​ឆ្នាំ២០២៤ ​នេះ​ ផ្ទៃ​ដីដាំដុះស្វាយចន្ទីមានសរុប​​ ៧០​ម៉ឺនហិកតា​ ក្នុង​នោះ​ ៥២ម៉ឺន​ហិកតាកំពុង​ប្រមូលផល ចំណែក ១៨ម៉ឺនហិកតាទៀត​ មិនទាន់​អាច​ប្រមូលផល​បាន ​(នៅដើម​តូចៗ)​ នៅ​ឡើយ។ ចំណែកសហ​គ្រាស​កែច្នៃគ្រាប់ស្វាយ​ចន្ទីកាល​ពីឆ្នាំ២០២៣ ​មាន​ចំនួន៤១ ហើយ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ២០២៤នេះ​ បានកើនដល់ ៤៦សហគ្រាស​ដោយ​ក្នុង​នោះ ​៣៨​សហគ្រាស​​ជា​សមាជិកសមាគម​ស្វាយចន្ទីកម្ពុជា។

ដោយឡែកក្នុងរយៈពេលមួយឆមាស​​ឆ្នាំនេះ​ ​កម្ពុជា​បាន​ផលិត​គ្រាប់ស្វាយ​ចន្ទី​ឆៅជាង ៨១ ម៉ឺនតោន ក្នុងនោះនាំចេញទៅ​វៀតណាម​បានសរុបជាង ៧ សែន ៤ ម៉ឺនតោន​ ស្មើនឹង ​៩​១​,​៨​ ​ភាគរយ​នៃ​គ្រាប់ស្វាយ​ចន្ទី​ឆៅ​សរុប​ដែល​ត្រូវ​បាន​ប្រមូល​ផល​។

​​​ក្នុងគោលបំណង​ជំរុញការគាំទ្រ និង​ចែកចាយ​​ផលិត​ផល​​គ្រាប់ស្វាយ​​ចន្ទី​កម្ពុជា​ឱ្យ​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​ ​បានប្រកាសព័ត៌មាន​ស្តីពីការ​ដាក់​លក់​ផលិតផល​គ្រាប់ស្វាយ​ចន្ទី​ដែល​កែច្នៃពី​សហគ្រាស​ ​និង​ក្រុមហ៊ុន​ចំនួន​ ១​៤​ ​និង​តំណាង​ផ្សារ​ទំនើប​ ​ម៉ា​ត​ចំនួន​ ១​០ រួមមាន ៖ ផ្សារអ៊ីអន ផ្សារម៉ាក្រូ ផ្សារឡាក់គី ផ្សារជីបម៉ុង ផ្សារថៃហួត ផ្សារបាយ័ន ផ្សារប៊ីកស៊ី​ខេ​ម​បូ​ឌា តេលាម៉ាត 7-Eleven និង Cambodian Superstore។

យោងតាមសមាគម​ស្វាយចន្ទីកម្ពុជា (សសក) បានឱ្យដឹងថា ដំណាំស្វាយចន្ទីបាន​ជួយអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ចជនបទ​ដែល​មាន​ប្រជាពលរដ្ឋ​​ចំនួន​ ២៥ ០០០គ្រួសារ​ (កម្ពុជា​មាន​ពលរដ្ឋ​៦លានកន្លះគ្រួសារ​) ដែល​ប្រកបរបរ​ដាំដំណាំ​ស្វាយចន្ទី។ លើសពីនេះ​វិស័យ​ស្វាយចន្ទី​​អាច​បង្កើត​ការងារ​តាម​រដូវ​កាលសម្រាប់​ពល​រដ្ឋ​​ប្រហែល​ ១២ម៉ឺននាក់។ ​ប៉ុន្តែការអភិវឌ្ឍលើវិស័យនេះ​នៅ​មានកម្រិត ​ដោយកម្ពុជានៅខ្វះហេដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ធ​ក្រោយ​ប្រមូល​ផល​ធ្វើ​ឱ្យ​រំហូរគ្រាប់​ស្វាយចន្ទីឆៅ​ភាគ​ច្រើន​លើសលប់ ត្រូវ​នាំចេញទៅក្រៅ​ប្រទេស ដែលធ្វើឱ្យកសិករ​បាត់​បង់តម្លៃ​បន្ថែម​ និង​មិនអាច​បង្កើតការងារ​អចិន្ត្រៃយ៍​ដល់​ពលករក្នុង​សហគមន៍​បាន​៕

ប្រភព៖ ក្រសួងព័ត៌មាន